Translate

sâmbătă, 24 decembrie 2011

Interactiune Arduino - User

Exista mai multe moduri in care Arduino poate interactiona cu userul. Acest post va prezenta cateva dintre ele:
  • Comunicarea pe computer prin Serial; Arduino va afisa mesaje ce pot fi vazute cu Serial Monitor
  • Afisarea pe un ecran LCD 1602 (16 caractere si 2 randuri)
  • Afisarea pe un ecran echipat cu un modul IIC. Personal nu pot spune foarte multe despre acest IIC, dar exista foarte multe resurse disponibile pe Internet. Cateva informatii, nu foarte lamuritoare aici.
Pentru exemplificarea primului mod mentionat, avem nevoie doar de un controller Arduino si de un cablu sa-l conectam la calculator. Dupa ce am conectat controllerul la calculator, vom introduce un programel scurt:

void setup(){
pinMode(13,OUTPUT);
Serial.begin(9600);
Serial.println("Welcome to");
Serial.println("The Arduino Blog");
digitalWrite(13, HIGH);
}
void loop(){
}


Rezultatul programului prezentat
Dupa ce il urcam pe Arduino, in partea dreapta a IDE-ului avem Serial Monitor (incercuit cu rosu). Il deschidem, daca nu apare nimic (desi ar trebui) apasam butonul Reset de pe Arduino. Cand ledul de pe pinul 13 se aprinde, ar trebui sa obtinem ceva asemanator cu screen-shot-ul de deasupra.

A doilea si al treilea mediu de afisare este un ecran LCD cu 2 randuri si 16 caractere/rand. Desi in esenta sunt acelasi mediu, voi prezenta doua moduri de a-l folosi.
Conexiunile Arduino - ecran
Pentru realizarea programului, avem nevoie de o librarie, "LiquidCrystal.h", care trebuie inclusa in programul nostru. Aceasta librarie permite afisarea pe orice ecran care foloseste un driver compatibil cu Hitachi HD44780; acestea pot fi identificate dupa conectorul cu 16 pini (evident al ecranului).

In poza de deasupra, sunt prezentate legaturile necesare pentru a pune in functiune ecranul. Conexiunile sunt urmatoarele:
LCD RS -> digital pin 12
LCD Enable -> digital pin 11
LCD D4  -> digital pin 5
LCD D5 -> digital pin 4
LCD D6 -> digital pin 3
LCD D7 -> digital pin 2.
Pentru a putea regla intensitatea literelor, legam si un potentiometru ca in figura.
Urmeaza programul care trebuie scris:

// include the library code:
#include <LiquidCrystal.h>
// initialize the library with the numbers of the interface pins
LiquidCrystal lcd(12, 11, 5, 4, 3, 2);
 

void setup() {

  // set up the LCD's number of columns and rows:
  lcd.begin(16, 2);
  lcd.setCursor(2,0);
  lcd.print("The  Arduino");
  lcd.setCursor(6,1);
  lcd.print("Blog");
}

void loop() {
  }

Programul afiseaza pur si simplu pe ecran "The Arduino Blog". Am realizat si eu montajul si l-am pus la treaba:
Montajul realizat pentru ecranul LCD

Inchei acest post pentru ca a ajuns Mos Craciun si trebuie sa-l intampin. Voi continua intr-un post ulterior discutia despre afisarea pe un ecran LCD ce are un modul IIC si mai multe detalii despre diferitele functii ale bibliotecii LiquidCrystal; aceasta scurta prezentare ofera si alte posibilitati de proiectele.

Urez tuturor cititorilor un Craciun Fericit alaturi de cei dragi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu